Recomandari

  • Love's Locked Secrets

    Set format din colier si cercei, cu aspect antichizat, ce se apropie de stilul victorian dar are in acelasi timp si accente de steampunk.

  • Steampunk Attitude

    Intreg setul "Steampunk Attitude" are ca tema timpul.

  • Golden Summer of Egypt

    Acest set e "ca o calatorie pe Nil, pe un vas cu aburi! - Curat Jules Verne"!

  • Time of the Lizard

    Set apartinand stilului "steampunk", confectionat din piese antichizate rosii, format din cercei si colier.

  • Time Voyager

    Bratara cu ceas in stil steampunk.

  • Alchemy

    Set in stilul steampunk format din colier, cercei, bratara si inel

  • Broken Wings

    Bratara in stil steampunk "Broken Wings" din piele naturala

FB Ronnie - Handmade

Lumea plina de culoare si stralucire a bijuteriilor este o lume speciala, o lume plina de frumusete, de mister, si - mai ales - plina de semnificatii. In interiorul acestei lumi un loc aparte il ocupa bijuteriile artizanale. Pentru ca acestea sunt unicat, avand fiecare o poveste speciala, pentru ca ele reprezinta in cea mai mare masura personalitatea celui care le creeaza, pentru ca au o viata proprie si pentru ca pot spune povestea lor celui care le admira.
Acesta este crezul care sta la baza blogului
FB Ronnie - Handmade

vineri, 19 noiembrie 2010

Insemnari - Procurarea materialelor

Insemnari despre handmade - Procurarea materialelor

Multa lume m-a intrebat recent de unde imi procur materialele pe care le folosesc la confectionarea bijuteriilor, asa ca m-am hotarat sa va impartasesc sursele mele principale.

1. Prima sursa: Internetul - Magazinele unde se poate comanda online. Mi-am construit o lista intreaga, impartita frumos pe categorii, preturi, calitate si salvata in Bookmarks, astfel incat sa fie usor accesibila. Pentru a compila aceasta lista am studiat o multime de magazine online care ofera materiale si unelte pentru margelit, am comparat oferte si preturi si - chiar daca nu am comandat inca de la toate magazinele din lista - stiu unde sa ma duc cand caut ceva anume. Nu vreau sa dau site-uri anume din acea lista, de aceea va sfatuiesc pe fiecare dintre voi sa faceti o astfel de "cercetare" si sa realizati o lista proprie, in functie de preferintele voastre. Pentru asta trebuie doar sa dati pe Google search dupa "margele", "accesorii bijuterii" etc.

Puteti totusi incepe de aici: Cristina Cristea, SimoshopMariaShop sau HobbyFix.

Ceea ce cumpar din magazinele online sunt in principal accesoriile metalice, asa-numitele "findings", inchizatorile, zalele, acele, tortitele pentru cercei, bazele pentru inele etc. Tot de aici mai cumpar lutul polimeric (FIMO, Cernit) si sarmele de modelaj. Folosesc mai putin magazinele online pentru achizitionarea margelutelor sau atelori si snururilor, dar se gasesc si acestea intr-o varietate foarte mare.

2. A doua sursa: Oborul - Piata de vechituri din Arad (banuiesc ca exista un astfel de targ in fiecare oras; in Cluj e Oserul, de exemplu). Este o sursa  nesfarsita de minuni, de materiale, de unelte, de accesorii etc. Sunt ocazii, de aceea nu poti sti niciodata ce lucursor o sa descoperi printre muntii de vechituri. Incepand cu bijuterii vechi (unele rupte sau desperecheate) - care pot deveni sursa de materii prime daca sunt desfacute si refolosite - si pana la unelte speciale pentru bijuterit - am vazut la un moment dat un razboi de tesut margele de nisip.

Din Obor cumpar ceasuri mecanice vechi ale caror mecanisme le folosesc pentru bijuteriile in stil steampunk. Tot de aici cumpar margelute, cercei, bratari ale caror materiale le pot refolosi dupa desfacerea lor. De aici mi-am cumparat unele unelte: clesti, surubelnite, pile etc. Tot din Obor imi cumpar diverse bucati de piele, curele de piele sau materiale textile. Repet, ceea ce gasesc la Obor gasesc la ocazie, cu preturi foarte mici, dar fara a sti niciodata ce anume voi gasi la urmatoarea vizita.

3. A treia sursa: Merceriile din Arad (nu sunt foarte multe, dar ma pot aproviziona de acolo cu multe accesorii care imi trebuie). Cea mai bine aprovizionata e cea de pe strada Eminescu, de la Cerbul Albastru, unde gasesti o gramada de lucruri utile. Mai este o mercerie si in interirul magazinului Ziridava, una in Micalaca, langa Profi...si altele nu mai stiu.

De la mercerii imi cumpar snururi de organza, margelute de nisip, nasturi, lanturi etc. Mai nou, la Cerbul Albastru au adus si niste margelute din sticla de murano, insa preturile imi par cam piperate. In schimb au snururi de organza de multe culori si dimensiuni, precum si lantisoare albe sau negre, cu zale mai mari sau mai mici.


Ar mai fi si alte locuri, cum e magazinul Virex de pe strada Lucian Blaga, de unde se poate cumpara pasta de modelat cu uscare la aer sau culori si lacuri acrilice. Mai intru si prin magazinele de Second-Hand unde uneori am sansa sa gasesc margelute sau alte materii prime. Tot de aici imi cumpar curelele de piele pe care le transform ulterior in bratari sau le folosesc la coliere. Mi-ar placea sa existe si in Arad magazine speciale dedicate acestui hobby (cum am vazut la Timisoara), dar, din pacate, mai avem inca de asteptat dupa un astfel de magazin.

Cam atat deocamdata. Sper ca acest articol v-a fost de folos.

Alte articole din serie Insemnari despre Handmade:
Cum folosim tutorialele?
Perfectiunea in Handmade

3 comentarii:

Anonim spunea...

Si eu tot de la Hobbyfix comand materialele necesare, pentru ca au o gama larga de produse de calitate. :)

Anonim spunea...

Recomand magazinul Jocul Margelutelor de pe breslo http://www.breslo.ro/Shop/jocul.margelutelor
Au materiale deosebite si livrarea este rapida. 2-3 zile lucratoare

Nikolla spunea...

Va recomand magazinul de furnituri si materiale pentru confectionat bijuterii handmade: Nikolla Accesorii , http://www.nikolla.ro . Aici gasiti atat furnituri clasice si materiale inedite unicate pe piata din Romania.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

FB Ronnie - Handmade Design by Insight © 2009. Textele si fotografiile de pe acest blog pot fi preluate doar cu acordul in scris al autorului si cu precizarea obligatorie a sursei.